Tatiana Nega ble uteksaminert fra kunstakademiet for maleri, skulptur og arkitektur- Ilya Repin- i 1989. Fra 1990 til 1991 studerte hun ved Academy of Fine Arts i St. Petersburg. Hun jobber siden 1994 senior forsker ved den Russisk Stadsmuseet i Saint Petersburg.

Hovedideen i mitt arbeid er jakten på en plastisk utrykk tilpasset den tiden vi lever i. Digital kunst, makrofotografering og videos av slow motion har inspirert meg.I mine malerier jeg prøver å styre prosessen med en spontan bevegelse av farger for å skape et bilde av kontinuerlig selvforsterkende vitalitet. Et annet aspekt av mitt arbeid er et ønske om å presentere og reflektere over interaksjonen av naturlige og rasjonelle prinsipper: spontanitet versus aksepterte standards, samlig eksistens av disse to motstridende krefter finnes i alt min verk, to stadier der man finner rask bevegelser gjennom en rekke kunstnerisk teknikker og den endelige ferdigstillelsen med børster.For å lage bilder, jeg utviklet en original teknikk, jeg bruker tradisjonelle materialer som papir, papp, lerret og maling men for det meste akryl. Men verktøy som jeg bruker er ikke tradisjonel, det kan være forskjellige gjenstander, som bidrar til å skape den ønskede effekten for å lage et bilde. Derfor kan maleriene mine ikke kopieres.


Et velkjent galleri i London skrev om Tatiana Nega

“Tatiana Nega spins a vortex of tumultuous colour. Her mark making references modernist action painters and colour field artists yet signals towards the movements of liquids caught in high-speed photography and three dimensional particle simulators. In doing so she investigates the dichotomy of human expression in relation to technology. Nega hopes to contain in her work the sense of a continuously flowing, self-producing reality, framing the unpredictable with her watery palette and creating a real sense of depth between her arcs of paint.”

Utvalgte utstillinger:
2014 -Solo utstillingen “Beauty unnvikende mening.” Senter for internasjonalt samarbeid, Tampere (Finland).
2014 – Gruppe utstilling «Nærmere kroppen, eller alt for sjelen.” Pskov. City Library.
2014 – Personlig utstilling av collage “Caught in lidenskap.” Pskov. City Library.
2015 – Deltakelse i utstillingen “Pskov møte-3.” Pskov. Pskov State Museum-Reserve.
2016 – Personlig utstillingen “Interior maleriet”. Handle Beaty rom, St. Petersburg.

Henes arbeid finnes i private samlinger i Russland, Storbritannia, Frankrike, Irland, USA, Australia, Brasil, Portugal og Japan.

Dette er til oss:

“Postgumanoidy” Series
I denne serien, reflekterer forfatteren på den stadig økende avhengighet av teknologi og menneskelige forsøk på å presentere noen ny skapning, født av menneske-maskin-tilkoblinger. Forsvinne dersom eksistensen av moderne former for menneskelig eller forbli som ligger i den menneskelige tilstand og følelser? Dette arbeidet med “hensikt”, “Flight”, “Doubt”, “Ømhet”.

Postgumanisticheskaya Venus” er assosiert med “Venus figurer”. Venus figurer i kunsthistorien kalles små Paleolithic figurer, som overdrevent vektlegges femininitet.

I “Postgumanisticheskoy Venus” – en trippel projeksjon: bildet av den gamle gudinnen for skjønnhet, chthonic gudinnen for fruktbarhet og bildet av den moderne mannen, oppløsning i det globale nettverket. Og på samme tid og ble behandlet av teoretikere posthumanism om “mannlig” og det er “kvinnelige” utenfor menneskelig?
Procrustean bed”
Dette arbeidet appellerer til en historie fra gresk mytologi Procrustes, som lurte lokke reisende og plassert dem på sengen hans. De som ikke er plassert på den, hogge av det overskytende , de som viste seg å være mindre – strekk. Med andre ord, det er et forsøk på å imøtekomme noe å sette rammene og behovet for å anstrenge seg for å møte dem. Resultatet kan være at virkningen av den komprimerte fjær, klar til når som helst å bryte fri og ødelegge de etablerte grensene.

Serien “Game of Water and Wind”

Vann og Vind – to elementer som er konstant i samspill med hverandre, noe som gir opphav til en rekke flyktige former som krusninger , bølger eller tsunamier. Sammen jobber de på et tredje element – jord, noe som skaper en mer bærekraftige former for fjellandskap . En slik prosess av kontinuerlig endring, og oppdateringer som er en refleksjon av livet på planeten vår, assosiativt vedtatt av forfatter med en unik forfatterens teknikk.

News
DIEGO PERRONE INTERVIEWED BY CHARLOTTE LAUBARD ABOUT SELF PORTRAITS AND HERBIVOROUS CARNIVOROUS IN MOUSSE
CHARLOTTE LAUBARD: There was a small thing that happened years ago when we both lived in Turin that seems to me to say a lot about your relationship with the world. We went to the cinema to see a...